A külföldi terjeszkedésben, az aktív exportpiaci megjelenésben látják a magyar borágazat fejlődési lehetőségeit a Magyar Bormarketing Ügynökségnél: a szervezet szerdai sajtótájékoztatóján az elmúlt év exporttevékenységéről, illetve 2024 első félévének kiemelt nemzetközi projektjeiről is beszámoltak.
2022 nyarán nevezték ki nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztosnak Rókusfalvy Pál borászt, kommunikációs szakembert, korábbi rádiós és televíziós műsorvezetőt. A hazai borágazat ismerői szerint a feladat könnyűnek semmiképp sem nevezhető: az elmúlt évtizedekben több próbálkozással találkozhattunk már, stratégiák születtek és tűntek el szinte nyomtalanul, miközben sokszor még borrégiókon belül sincs egységes marketing, a pincészetek jóval kisebb kérdésekben sem jutnak egységes álláspontra.
Magyarország a világ 16. legnagyobb bortermelője, 2022-ben 2,9 ezer hektolitert állítottunk elő. Tavaly kiugróan nagy volt a magyar borexport, de mely országokba kerül a legtöbb magyar bor? Ennek járt utána a Pénzcentrum.
Rendkívül népszerűek Európában a magyar borok, melyeknek jelentős részét Szlovákiában, Németországban és Csehországban értékesítik - írja a Pénzcentrum.
Új, a mendzsment-, marketing- és pénzügyi ismeretekre koncentráló borászati képzés indul szeptembertől a Tokaj Wine Business Institute szervezésében. Fiáth Attila igazgató szerint az angol nyelvű posztgraduális program éppen azokra a területekre fókuszál, amelyek a klasszikus szőlész-borász képzésből hiányoznak.
Milyen visszacsöppenni a fővárosi bankár életszakasz után az egri családi vállalkozásba tulajdonosként? Mire kell figyelni az összecsiszolódás időszakában az új helyzetben? Mit jelent egy magyar cég életében a dinamikus optimalizálás, amikor a dolgok hirtelen változnak meg? Milyen a jó magyar bor és mi a kedvenc bora? Többek között ezekről beszélgettünk Soltész Gergővel, az Ostoros Pincészet Zrt. elnök-tulajdonosával a Portfolio heti podcast Extra adásában, melynek házigazdája Csiki Gergely, a Portfolio lapigazgatója és Siklósi Gergely, világbajnok párbajtőröző, aki arról is faggatta az üzletembert, hogy mit adott számára a sportolói múlt, mire tanította meg, és ezeket a tanulságokat ma hol és hogyan alkalmazza. A beszélgetésből az is kiderült, hogy milyen párhuzamok vannak az időjárás által lényegesen meghatározott bortermelés és a sportolói teljesítmények között.
Ebben az évben is speciális, díjakat, illetve érmeket nyert tételekkel készülnek a kiállítók a szeptember 23-a és 26-a között, a Budai Várban megrendezendő Budapest Borfesztiválra. Az idei rendezvény egyben különleges ünnep is, hiszen a jubileumi, 30. alkalommal nyitja meg kapuit az egyre inkább nemzetközi jelentőségűvé váló boros esemény. A három étvizedes múlt az időtálló együttműködésekre is ráirányítja a figyelmet.
Az időjárási anomáliák ellenére is jó lehet az idei szőlő- és bortermés, ha a szüretig hátralévő időben nem történik kirívó környezeti hatás – véli Bock József. Az ismert borász szerint azonban mind az alapanyag, mind pedig a bor esetében elengedhetetlen lenne az áremelés.
Csak belföldön 14 millió palack bort ad el évente a Varga Pincészet, Magyarország legnagyobb családi tulajdonú borászata. A pincészet két borrégióban – a Balatonfelvidéken és Egerben – is működik, tulajdonosai pedig azt vallják, a borászatban is fontos a több lábon állás. Az idei év tapasztalatai után különösen.
Kisvállalkozásokból is lehet sikeres céget építeni Magyarországon. Sok olyan vállalat van, amely egy műhelyből, egy garázsból, vagy egy kisüzemből indult, de mára már tőkeerős, piacán meghatározó, akár nemzetközi szinten is sikereket elérő céggé vált: nevezhetjük őket akár példaképeknek is. Közöttük bőven találunk olyanokat, amelyek nem feltétlenül vannak a gazdasági sajtó fókuszában, nem szólnak róluk a hírek minden nap, de mégis kiemelkedő teljesítményt nyújtanak nap, mint nap. A cikksorozat támogatója a Budapest Bank.
Február 24-én 13. alkalommal rendezték meg a magyar borok és gasztronómia legnagyobb presztízsű rendezvényét, a Magyar Borok Bálját, a Corinthia Hotel Budapestben. Az év borgasztronómiai eseménye 130 magyar borral várta a vendégeket.
Termelői, kereskedelmi és kormányzati közreműködéssel népszerűsít és értékesít magyar borokat a Tesco Csehországban, Szlovákiában és Lengyelországban, majd a jövő év tavaszától az Egyesült Királyságban is.
Az orosz-ukrán háború legfontosabb eseményei percről percre számolunk be.
Feltartóztatták a tankert.
Alapvetően jó világ jöhet.
Gyorgyevics Benedekkel, a Városliget Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk.
Miért csökken a közvetlen külföldi tőkebefektetések volumene?